Pages

Saturday, January 15, 2011

Jangan takut akan gelap

salam..puas cari lagu nh..tp xda video..so post lirik ja lah..hehe

Jangan takut akan gelap-duta SO7 ft tasya


Hai kawan jangan takut, jangan resah

Bila lampu kamar mulai dipadamkan

Ku 'kan s'lalu menyanyikan lagu ini
Hingga nanti kau tidur bers'limut mimpi

Jangan lupa esok kita punya janji
S'makin cepat kita tidur
S'makin cepat kita bertemu kembali

Berdoalah sebelum kita tidur
Jangan lupa cuci kaki tanganmu
Jangan lupa doakan mama papa kita

Jangan takut akan gelap
Kar'na gelap melindungi diri kita dari kelelahan






...Hmm...bila ckp pasal gelap nih kan,ada org takut dlm bilik smpai x leh tutup lampu time tidur..macam2 la yg terbayang bila dlm keadaan gelap/sunyi.....




..ditambah plak dgn cerita2 seram masa kat asrama/skolah.....,ada yg takut,rimas dan seram...tp cuba kita pikir dan hayati btul2..nape kita takut sgt dlm keadaan gelap/bila sorang2..tidak sedarkah kita bhw yg patut kita takutkan ialah Allah swt,..kwujudan makhluk halus sperti jin dan syaitan mmg x dapt dinafikan kerna mereka ni jgak ciptaan Allah swt,.depa nh sebenarnya nak merosakkan iman kita,bukan nak bangga diri,ttp kita mesti yakin dn hanya takutkan Allah swt...sebenarnya,org yg takut pd Maha Pencipta nh,lebih ditakuti oleh makhluk halus nh..ingatlah,Allah swt berfirman yg bermaksud;



Sesungguhnya yang demikian itu ialah syaitan yang menakut-nakutkan (kamu terhadap)
penolong-penolongnya (kaum kafir musyrik).
Oleh itu janganlah kamu takut kepada mereka, tetapi takutlah kepada-Ku,
jika betul kamu orang-orang yang beriman.
[‘Ali Imran 3:175]

Sesungguhnya syaitan itu tidak mempunyai sebarang kekuasaan
terhadap orang-orang yang beriman
dan yang bertawakkal kepada Tuhan mereka.
Sesungguhnya kekuasaan syaitan itu hanyalah terhadap orang-orang
yang menjadikan ia pemimpin mereka, dan orang-orang yang dengan sebab hasutannya
melakukan syirik kepada Allah.
[al-Nahl 16:99-100]




    ttp,mmg x dpt dinafikan lumrah kita sebagai manusia biasa,x dpt lari drpd rasa takut terhadap unsur2 mistik nh,Oleh itu,kita kena cepat2 ingat yg kita hanya takutkan Allah swt dn yakinlah dgn kekuasaanNya,..jgn lupa mengamalkan ayat-ayat al-quran sprt ayat kursi,surah an-nas,surah al-falaq,zikir,selawat dan mohonlah perlindungan dariNya dr kejahatan jin dan manusia...



Katakanlah: “Aku berlindung kepada (Allah)
Tuhan yang menciptakan sekalian makhluk,
dari bencana makhluk-makhluk yang Dia ciptakan,
dan dari bahaya gelap apabila ia masuk,
dan dari kejahatan makhluk-makhluk yang menghembus-hembus
pada simpulan-simpulan,
dan dari kejahatan orang yang dengki apabila dia melakukan dengkinya.”
[al-Falaq 113:1-5]

Katakanlah: “Aku berlindung kepada (Allah)
Pemulihara sekalian manusia,
yang menguasai sekalian manusia,
Tuhan yang berhak disembah oleh sekalian manusia,
dari kejahatan pembisik penghasut yang timbul tenggelam,
yang melemparkan bisikan dan hasutannya ke dalam hati manusia,
(iaitu pembisik dan penghasut) dari kalangan jin dan manusia.”
[al-Nas 114:1-6]






4 comments:

ket syakirahim said...

suka lagu nih..dedulu kipas-susah-mati so7..haha

najihatussolehah said...

'dedulu kipas-susah-mati so7'...??

ket syakirahim said...

haha.dulu-dulu die hard fan So7 laaaa
ik2

najihatussolehah said...

owh..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...