Pages

Wednesday, March 30, 2011

Hujan yg turun......



   



   salam....hmm...tgah watpa tu...dok ujan 2,3 ari kat umah nih...x taulah,kalau x berhenti,boleh jadi banjir nih...tgok berita smlm katanya perlis da banjir,air kat empangan timah tasoh pn depa dah lepaskn,thailand pn banjir...tgoklah dunia skrg nh..bru2 nih,tsunami kat jepun,gempa bumi kat myanmar,...hmm...petanda akhir zaman nih...


   Dua ari yg lepas,ribut kat kedah nih..mula2 tu ingatkn hujan,tgok langit gelap sgt...rupa2nya ribut ..umah arwah tok sy kena..sebhgn bumbung abes dibawak ribut(btul ke ayat nih..hehe..)...ksian la kat adek beradek sy yg dok kat situ,umah tu kalu banjir,mesti kena,skrg nih banjir kot atas plak..hmm...nak wat camna ..ujian...


  Sy ngan mak pun kemas2 umah,esp stor,sbab ingat nak pegi umah kakak dkat nilai,so nak angkat2 barang takut banjir,coz banjir aritu umah sy pun kena,tp x dlm sgt...ni kalu ujan berlarutan mmg banjirlah...doa2lah ujan nih reda...sbab umah setingkat ja...


 Tgah2 hujan nih layan lagu sudirman jap...lagu tajuk hujan pun ada...


lagu hadad alwi plak(video klip nye kt masjid nabawi..rindu...)



 Renungan wat diri dn semua..

Firman Allah S.W.T yg bermaksud:

"Hai org2 yg beriman,berbaktilah kpd Allah,dan hendaklah semua org melihat apa yg ia sediakan utk hari esoknya(akhirat).Dan berbaktilah kepada Allah.kerana sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yg kamu kerjakan"

                                                                                                                       (surah al-hasyr:18)

6 comments:

dyea irdina said...

kat johor ni sanggat la panas dik oiii...berharap la jugak ujan sikit2 tp abis2 mendung je pas tu panas balik

najihatussolehah said...

owh ye ke...kuasa Allah,kat sana panas ,kat sini plak ujan,tp kalu ikut kat sini x hjn lagi time nih...ni mcm awl skit la hjn..

Cik TeN10 said...

tu lah kan..

petanda akhir zaman..
lepas satu satu bencana dtg..
peringatan utk kita semua..

wahh seronoknye g nilai..
leh shopping byk2 kt sna..

najihatussolehah said...

hehe...shawl murah2..

iqbalsyarie said...

Iya.. jika kita perasan... teknologi utk 'panggil' hujan itu mmg ada tapi untuk ia berhenti, memang tiasa :(

Allah juga Maha Hebat!

najihatussolehah said...

iqbalsyarie:aah penah dengar pasal panggil hujan nih..da yg guna teknologi...da yg guna ilmu..xtaulah camna caranya tu n btulkah caranya tu....wallahua'lam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...