Pages

Saturday, July 16, 2011

Bersabarlah sayang...:p

..salam...sape plak sayang tu ...hehe...xdak lah..saja nak menyedapkan tajuk..hehe...hmm..apa yg mahu sy katakan malam nh ialah...sabar,,,bersabarlah..


  Bersabarlah ketika kamu ditimpa musibah atau ujian..
  Bersabarlah jika kamu menerima tohmahan manusia di alam yg fana ini...
  Bersabarlah ..kerana ia merupakan ubat yg mujarab yang tak dapat dibeli atau dicari ganti...
  Sesungguhnya kamu tidak akan rugi jika kamu bersabar...
  Kerana Janji Allah adalah janji yang benar...
  Bukan seperti janji manusia yang penuh dusta...
  Ada hikmah jika kamu bersabar..
  Kerna Allah itu Maha Mengetahui segala apa yg terjadi di langit dan di bumi
  Kita ini hanya hambanya yg kerdil,serba kekurangan
  Jasad ini,mata ini,kaki dan tangan ini, semua hanya milikNya,,,
  Wahai manusia,kembalilah kepadaNya....

  Maaf,saya x pandai nak berpuisi,,.tiba2 ja tangan ni laju menulis seperti ini..untuk mengingatkan diri yg mudah lupa..

  Setiap org tu kan punya rezkinya masing...gak perlu iri/takut..yakinlah dan jgn mudah putus asa....tp sebagai manusia biasa tu kan..tipu lah kalu x sdeh,,,.tp apapun kita mesti kembali kepadaNya..

 Indah sebenarnya kalu kita hidup beragama..kalu btul2 amalkan kita akan merasai manisnya..cuba tengok negara luar,slalu kite tgok kes yg pelik2 kan...bunh diri la,,bunuh kejam2 la..kat tmpat kita pun dah ada kan..salah satunya x da pegangan agama yg kuat..btul x?..kalu x ..takkan jd smpi camtu..
 
 Hari ni sebenarnya sy rasa Allah nk mengingatkan sy...sy lalu dpan tv..terdengar ustazah kat tanyalah ustazah bagi nasihat yg btul2 kena kat diri sndiri..lalu plak kat dapur,terdengar dj radio bacakan terjemahan al-quran spy bersabar..teringat plak td sy mesej dgn kwn pun camtu jgk...

  Kesimpulannya sabar itu separuh dr iman kan...bayangkan kalu dah sabar tu pun separuh..apa lagi kalu x sabar..tinggal banyak mana iman kita...
 
 

5 comments:

Hunnym Syot 美智子 said...

:) betul3!!.
bersabar itu separuh dari iman..

http://irsyanim.blogspot.com/2011/07/bile-aku-kecewa-ayat-tuw-jadi-penguat.html

Minhaj's daughter said...

yelahkan...kadang2 kite ni selalu tak sabar even pada bende 2kecik je..ingatan untuk dri sndri jugak

Cik TeN10 said...

betul2.. bersabar dgn setiap dugaan dan ujian.. bertabah dan sabarlah wahai hati !! =)

najihatussolehah said...

syida:thanks syida..mesej yg aq maksudkan msej ko..hehe..

~kueh~ said...
This comment has been removed by the author.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...