Pages

Sunday, May 26, 2013

tempat menarik di sabah part 2..

    Assalamualaikum...lama gila entry g Sabah nh..bru nak boleh smbung...actually banyak kerja sangat nh..tp mmg macm nh..slalu bila time banyak kerja nih la rajin nak wat mcm2..antaranya update blog yg bersesawang nh..huhu   Sekiranya ada yg membaca...thanks tau..hehe

...ok ringkas ja lah ek..memandangkan banyak assignment and test naek cuti nh..huhuh...actually cuti bukanlah utk berehat..tp lagi la banyak kerja sebenarnya...so,balek dua hari ja umah kakak..

  gambaq pun x banyak sgt coz kamera tu rosak plak..yg ditangkp di tab ja yg ada..
ni sy cerita yg area kk dulu ya...

1.pasar kraftangan@nama lama pasar philippine




   pasar nh mmg terkenal dgn barang kraftangan..tshirt ka,,macam2 lah...sampai katak yg diawet jd dompet pun ada..hehe..pasal harga tu..nasib la..kalu dapat yg akak nh...mmg ok la..rambang mata kat sini sebenarnya...ada org kata kalu mutiara kat pasar malam lg murah...tp x sure la ori ke x..mutiara nh ada yg air masin,air tawar..akak nh siap terang la apa beza air masin ngn air tawar...x silap la..kalu maseh ingat..air tawar actually mana ada..just nama ja..st still mutiara btul cuma..dah diproses kowt..kalu x silap dr mutiara yg besar tu diorang panggil apa ntah..then diserbukkan dan dibentukkan balek..hehe..tunggang langgang bahasa melayuku..

2.pasar malam sinsuran

    pasar mlm nh sebelah pasar phillippine...mmg best ar..jgn makan kat tempat len kalu tinggal kat bandar kk...hehe...murah la..n fresh kowt...pasar mlm nh di pesisiran laut kowt,,..best la




3.pasar ikan masin
ni pun sederet ja ngan pasar philippine....dah nama ikan masin...ofcoz la ikan masin kan...mcm2 la...tiap2 org yg datang sabah msti beli ...




4.masjid terapung sabah

Masjid nh ada tempat rekreasi..



5.Muzium sabah...
bila sebut muzium...msti agak bosan buat yg kureng sket bab2 sejarah,,,tp muzium sabah nh best...bahagian galeri tu biasalah ...tp kalu kat luar..ada kampung budaya..ada banyak rumah2 etnik2 kat sabah,..,kite boleh naek tgok..n ada la jambatan gantung sume..


kalu g muzium nh...b4 balek singgah minum kat kafe kat muzium tu..best la air dia....mcm2 ..

ok..stakat nh dulu...nak sambung wat assignment...nanti sy sambung di kundasang plak..





4 comments:

Cik TeN10 said...

Wahhh dh smpai kt sna.aku belum berkesempatan lg nk p sna. Bila pn xtau la nk p

kyo_9 said...

camne leh terdetik di hati nak melancong ke Sabah ek??

NurWahidah Abdullah said...

cikten10:..dah agak lama aq pi..hehe..bru nak tulis...

kyo_9:erm...nape tanya camtu..sebab mmg xpenah smpi sabah serawak b4 nh..

Nazri Darus said...

Sedap tengok ikan bakar tu..besar2 ikannya..macam mana dengan harga barang mahal ke? anyway ceritanya bagus...tq

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...