Pages

Monday, August 22, 2011

Doktor oh Doktor.


Assalamualaikum...kemarin smpi hari ni,sy sakit tekak + demam...saket tekak nh x macam saket tekak biasa...sebab tekak sy bengkak n jd ulcer...saket ar..smpai nak telan air liur pun x sanggup...smpai muntah ada darah .. habes saya muntah...

 Alhamdulillah,stelah asyik terbaring di katil,cuma bangun utk solat ja..hari nh dah sehat sket dan bolehla on9...sebenarnya saya bukan nak cerita pasal saket nh sangat...yg sy nak cerita pasal,doktor...

  mula2 tu saya amek ubat dkat klinik kerajaan..sebab masa tu sy tengah wat medical check-up utk msuk u...sy bukan nak ckap beza antara klinik kerajaan dan klinik swasta...yg sy x puas hati adalah sikap seorg doktor nh...maaf sy bukan nak mengkritk doktor..walaupun kakak sy doktor jgak...tp harap2 dapat ambil iktibar...

 dr awal lagi sebelum doktor tu check,sy macam x suke sgt dgn cara dia..muka macam senyum x senyum ..muka macam nak tergelak pun ada...xpelah,,.sy kata dalam hati maybe dia macam nh kowt...pastu dia tanya saket apa(soklan biasa)...sy ckp la saket tekak...dia pun check la tekak tp x die tak check btul2 trus tutup lampu suluh die..xpe lah pastu trus die tanya saya demam ke tak..die trus ckap nak bagi ubat demam(at least check la temperature)...

 xpelah balek makan ubat...macam x de kurg....n saket sangat smpai saya prefer utk ludah air liur dlm bekas dari telan air liur..maaf la ek kalu x senonoh sket entry kali nh...hehe...tp jenuh la takkan nak ludah setiap masa kan...pastu sy check sendiri tekak sy ..nampak ada putih2 ..kenapa ek....pastu ayah sy terus suruh pegi jumpa doktor laen..sy sebenarnya malas nak jumpak doktor..takut jumpak doktor yg selalu bagi jawapan hampeh ja...contohnya,sy pernah jumpak doktor yg bagi jawapan macam nh...panas dalam...@perasaan ja...

 bila doktor kedua tu check,die ckp patutla saket sgt sebab tekak sy bengkak dan jadi ulcer...sy pun cerita kat ayah saya pasal doktor yg awal2 sy jumpak...ayah saya cakap..tu lah...sepatutnya kerja kerana Allah'..


  Doktor ni mmg kerjaya yg mulia kan...nak jadi doktor pun mmg susah kan...para doktor sekalian,dan jugak saya walaupun bukan doktor,contohilah professor doktor Muhayya...seronok tgok doktor macam die.....die pernah pesan...bukan mengejar cita2...tapi kejarlah makna kehidupan'

1 comment:

mardhiah yusof said...

nak jadi hamba yang bertaqwa kena buat keje lillahi ta'ala :)

insyaAllah mudah sebab rasa lazat kan?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...