Pages

Tuesday, January 10, 2012

30 minit ustaz Don..

  
Assalamualaikum...hmm...dah lama jgk rancangn nh sebenarnya....rancangan nh sgt bermanfaat kat tv al-hijrah...dan ustaz don ni pun menyampaikan dgn cara yg santai ja...cuba lah tgok...ulangan 6.30 pagi...n hari biasa 10 mlm...tgok jgn tak tgok tau...even kadang2 dia bincang topik yg simple ja..contoh wudhuk...tp sebenarnya banyak yg kita x perasan...mmg kita dah belajar sejak kecik..dah boleh hafal rukun2 solat..tp ada yg masih belum sempurna...pagi nh...sy tgok siaran ulangan bab wudhuk...perasan x banyak diantara kita sebenarnya cepat2 dlm amek wudhuk...maksud sy x berhati2 ...kerana solat yg khusyuk brmula dr wudhuk yg khusyuk..bak kata ustaz don..kalu waktu wudhuk kita dah berkawan dgn syaitan..contohnya membazir air dsb...takkan waktu solat kita nak kawan dgn malaikat.....lagi satu ..kebanyakan dr kita jgak slalu kan lalu2 kan air ja...especially kat kaki...tp tau x sebenarnya air tu tak rata keseluruhan..seeloknya kita gunakan tangan kita ...masukkan tangan kita smpai celah2 jari...dan lebih baek,,,kalu kita hafal doa utk setiap rukun wudhuk utk lebih khusyuk...jd sama2 lah lepas nh kita memperbaiki wudhuk kita(sy pn...huhu)..
k..jom like nh 30minitustazdon


4 comments:

Bulan Syurga Firdausi said...

alhamdulillah bagus ustaz don ni kan...

Cikpuan rara said...

ada gak tgk pasal org update.tp xpenah tgk ag.

najihatussolehah said...

cikpuan rara:tgok2...x rugi..

Semut Senyum said...

saya pun mula suka show dia, dakwah yang disampaikan secara santai n boleh diterima oleh semua lapisan umur.. lawak pun ada.. ehheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...