Pages

Wednesday, February 9, 2011

Bibik O bibik...

   salam...baru2 nih..kak sya amek maid kemboja...coz dia tgah housemen skrg nh...(bz gle kja 7 pg balek 11 mlm)...mmg x smpt kalu x amek maid..nak amek maid indon,takut plak,macam2 kes...depa pun banyak kawan kat mesia nh,.mahal,n skrg macam da block ja..so amek la kemboja,,diorg ni lagi miskin hidupnya..


   tp masalahnya depa x tau cakap melayu..ada yg bleh..tp yang dah lapis lama...muda lagi maid nh..aisah nasy namanya..sama umoq dgn sy..sanggup dia dtg sini sedangkan anak tunggal...mai pun bleh kata sehelai sepinggang..bwk dua tiga helai baju ja...hmm...kiranya skrg nih dok training kat umah sya(mean umah tokwan n tok naeim n najihah)..
    
   so..kami skrg nih dok tgah guna bahasa isyarat tok ajaq dia bhs melayu...tp mak dia  pandai ckp melayu...sepatutnya dia amek kesempatan utk belajaq ngan mak dia..takpalah..pelan2..so far,ok lah,ajaq tukaq pampers,wat bubuq n guna iron...benda2 basic r..bila my mom citer pasal sejarah islam kemboja iaitu melayu champa..memang menyayat hati...mmg masa zaman polpot tu depa nak hapuskan org islam..hmm..at least dgn cara nih dapat bantu depa...ni pic yg diambil sblm g kenduri..



naiemullah n najihatussolehah...



8 comments:

haninina said...

laa..
najihatussolehah tu anak menakan ank ka? apa mksd nama tu weh?

najihatussolehah said...

hehe...sbab sdap bunyi nya...ntah la ..aq pun tak ingt maknanya...ha...ang kan blajaq arab..carilah kat aq maknanya..hehe..

Min said...

hihi... mudanya bibik ni... risau plak dok tingal ngan bg chat nanti kalau kak aini balik lambat... ingatkan tua2 atau baya2 mak cik kita la... ") jgn ngorat tuan sudah mcm bibik2 indon...

najihatussolehah said...

dia nh sbaya ngn wahidah gak..tp heran gak sbab dia anak tunggal..sanggup plak dia tinggal mak dia..mayb sbab susah...

Idah said...

semoga dia dpt belajar cara hidup masyarakat kita dgn cepat ya. kalau majikan baik, biasanya maid pun akan baik pd keluarga kita..hopefully

najihatussolehah said...

alhamdulillah,keluarga sy baek ngn dia,anggap cam family..cuma b'gantung pada dialah..susah skit la mula2 nih coz dia x paham ckp melayu..n dia plak anak tunggal.tp sume 2 boleh blajar,cuma yg heran nape dia tak guna peluang b4 ke sini coz mak dia boleh ckp melayu..

kerel le said...

Salams, saya khairil, benhatta@gmail.com

saya pun nak cari maid kemboja. boleh tahu dekat siapa saya nak berurusan?

thanks

najihatussolehah said...

kerel le:erm...nanti sy tanya abg ipar sy sbab dia yg berurusan dgn kwn dia,kwn dia tu agen sini yg berurusan dgn agen kemboja...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...