Pages

Friday, April 15, 2011

Isu Pakaian Menjolok Mata...

  salam..tgah membaca buku 'Untukmu Wanita' karya ustaz Zaharuddin b.Abd Rahman..


nak kongsi skit kat sni...

Isu Pakaian Menjolok Mata..
Pakaian yg menjolok mata(seksi) itu sememangnya ditegah Islam kerana:

1)Mencabuli hak Allah
Hak Allah adalah lebih utama drpd hak kita secara peribadi sebagai manusia.Mana logiknya?Logiknya,Allah s.w.t telah memberikan segala-galanya utk kita.Kenapa kita perlu menyimpan keinginan utk diberikan 'kebebasan' mengikut nafsu dan kehendak hati kita?

2)Mencabuli hak manusia laen..
Mengenakan pakaian yg menjolok mata ini juga tidak dibenarkan kerana melanggar hak orang laen yg sedang cuba menjaga iman dan mata mereka drpd dosa2..

"Jika nak seksi sehingga menampakkan pusat,pakaian dlm/bahagian2 yg x sepatutnya ditayangkan,sila berpindah dari planet bumi,"tegas saya kpd sekumpulan wanita yg pernah bertanyakan hukum kebebasan dlm pakaian

"Pastikan planet bru itu juga tidak dihuni oleh makhluk yg boleh terganggu dgn seksinya anda,"saya menambah

"jika tidakpun seksilah sepuasnya di depan mata suami anda.Insya Allah bermanfaat," saya cuba berseloroh meredakan keadaan yg ditanya soalan yg cukup kontroversi ini..


  Amacam...baca x petikan kat atas nih..hehe..ustaz perli gile..tp sememangnya ada btulnya kan..

  sama2 kita renungkan....



p/s;sy sarankan para wanita baca buku nh..sgt bermanfaat..x rugi tau..

7 comments:

miss frog said...

like...=)

cik anna said...

saya beli buku ni taun lepas..mmg bez...bnyak mklumat yang berguna.;)

najihatussolehah said...

cik anna:aah..best kan..buku ni dah lama kuar..tp baru skrg nak baca..

nida husna said...

baru jer dengar tazkirah pasal aurat tadi,, memang tersentuh,,
macam best jer buku ni

xazryx said...

itulah boleh terjadinya rogol dan seks bebas . :|

Muhammad Iqbal said...

Alhamdulillah, sudah memiliki buku itu.. Best :)

najihatussolehah said...

muhammad iqbal:wah org lelaki pun baca buku nh..bgus2..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...