Pages

Sunday, April 24, 2011

Pertama kali solat Jumaat

  Salam..ari jumaat aritu,tgok khutbah jumaat dlm tv..imam besar masjidil haram m'imamkan solat jumaat,Syeikh Dr Abd Rahman Abd Aziz As-Sudais..ha kenal x...??..



 Bukannya apa,realitinya kalu artis kita kenal kan..tp ulama2,sejarawan islam kdg2 ada yg x kenal..sy pun sama ja..huhu...bla tgok khutbah beliau,teringat kali pertama saya solat jumaat di masjidil haram...my mom ckp kalu time haji,org perempuan x digalakkan pergi takut masjid x cukup..kang kita(perempuan) yg berdosa coz x wajib...

 Alhamdulillah,umrah baru2 nih saya berkesempatan wat solat jumaat..pada mulanya saya mengantuk skit time tu(banyak kot..huhu)..tp sy try jgak dgar khutbah tu..bila dah dengar sy jd segar sebab imam nih baca khutbah bersemangat sangat..even x paham bahasa arab..




  Subhanallah,bila dengar suara dia masa solat sangat merdu..btul2 macam yg kita dok dengaq dalam kaset/cd/radio....huhu..rindu nak pegi sana lagi...

   k..nak share bacaan imam nih,..sama2 kita hayati...





7 comments:

nelly said...

tak patut ~

najihatussolehah said...

pe yg x patut nelly..

Arif Aiman said...

balik smyang jmaat rituh, diorang baru rakaat prtma, mak ckp, doa dia pnjang,, terpegun depan tv, tgk smpai habis.. jelez suara dia sedap!

Iffa masih seperti dulu said...

:)
semakin terasa nak pergi sana

kyo_9 said...

owh.. sana khutbah sumer dalam bahasa arab ke?? hmm.. sepanjang solat jumaat di Jepun dan Korea, imam mereka kasi khutbah dalam 2,3 bahasa terutamanya bahasa ibunda dan bahasa inggeris..

p/s Imam masjid Tokyo orang Turki, jadi dia bagi khutbah dalam 3 bahasa termasuk bahasa Turki..

najihatussolehah said...

kyo_9;wah...imam khutbah 2-3 bahasa..so,panjanglah khutbahnya..hmm..menarik2..islam tu indah..

MDHAFiZ.NET said...

teringin nak mengerjakan umrah...terasa kerdil diri ini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...