Pages

Wednesday, June 15, 2011

Jalan-Jalan di Bukit Bendera..

  Assalamualaikum...sabtu minggu lepas pegi knduri kat perak..pastu balek trus singgah penang..coz x penah g lagi bukit bendera...slalu bila nak pegi ja tutup....6 ringgit seorg,kalu ada student card,bleh kurang sket ..sebenarnya kat atas nih ada banyak umah yg dah b'umor lebih 100 thn tp maseh elok..ni sume masa zaman British dulu..kalu rasa nak travel sendiri kat atas tu,bleh sewa keta,atau naek keta yg macam kat tempat golf tu..panggil pe ntah siap ade pemandu pelancong..yg nih mahal sket dlm 30 rgt ,kalu sewa keta lg mahal....ada jgak yg berbasikal..kalu x naek nh nak jalan ja x larat kowt..dekat2 bleh la.
  Kat atas ni jgak ada org dok,siap da klink kesihatn,balai polis n pejabat pos..sjuk jgak la..mcm kat cameron .ni lah gambar2nye..hehe..

dpan umah Francis Light..skrg jadi restaurant..



penang hill mosque..

kereta api generasi pertama..skrg dah third generation..

pokok bunga 3 bulan..



rumah 'sarang burung'
apa lagi pekena laksa ah..:)
gambar selingan..hehe..
p/s:heran kenapa dlm melayu namanya bukit bendera..tp dlm english ..penang hill..?..hmm...

3 comments:

Minhaj's daughter said...

sebab kalo kalo panggil flag hill..kan tak sedap..panggillah penang hill

najihatussolehah said...

hehe..btul jgak ek..

Hans said...

ku juga tak pernah2 sampai sini lagi
haihhh

Juvana Episod 9

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...