Pages

Tuesday, September 9, 2014

Lets Start Fresh

       salam....nampaknya blog nh stahun skali agaknya bru hupdate...huhu..nh pun sebab tiba2 teringat2..hehe..

alhamdulillah...msuk final year dah skrang...bakal jadi ahli farmasi...insya Allah ..amin..

memandangkan dah sem 7 nh ..kena la pulun btul2..ya dak..huhu slama nh main2 la jgk..


jamuan raya halagel


bru ja habes praktikal cuti sem bru nh kat sungai petani...pengalaman baru coz praktikal di kilang..

k..untuk pengetahuan...mungkin ada yg tak tahu..cam pelik asal farmasi leh kerja kat kilang...actually boleh pegi banyak cabang..sama  da
1)hospital,
2)kedai farmasi,,
3) kilang ubat2/chem
4)bhgian enforcement pun boleh..and lastly
5) jd lecturer la kan.

 ok..sudah2 lah dgn farmasi2 nh..bosan jgk kan...apapun yg kita jadi..semua tu hanya medium/alat .....tujuan kita yg utama adalah beribadah dan menjadi khalifah di muka bumi Allah......kalu kita jadi sehebat mana pun....tp xboleh nak bawak kita kepada dua tujuan utama hidup kita nh..xdak gunanya jgk...

 'aku tidak menciptkan jin dan manusia  melainkan agar mereka beribadah kepadaKu'
 (az-zariyat:56)

'dan ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kpd malaikat "aku hendak menjadikan khalifah di bumi" ...'   (al-baqarah :30)

1 comment:

Sha Deepurple said...

..assalamualaikum im new :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...